TECHNIKA VAGY ÉRTÉK A JOGÁLLAM? A JOGÁLLAMI ÉRTÉKEK ÁTADÁSA ÉS AZ ELŐÍTÉLETEK CSÖKKENTÉSE A JOGÁSZOK ÉS RENDŐRTISZTEK KÉPZÉSÉBEN (ISBN: 9789632365770)

TECHNIKA VAGY ÉRTÉK A JOGÁLLAM? A JOGÁLLAMI ÉRTÉKEK ÁTADÁSA ÉS AZ ELŐÍTÉLETEK CSÖKKENTÉSE A JOGÁSZOK ÉS RENDŐRTISZTEK KÉPZÉSÉBEN (ISBN: 9789632365770)

Megközelítés:
Javasolt útvonal:  

Ajánlataink a termékre

 

TECHNIKA VAGY ÉRTÉK A JOGÁLLAM? A JOGÁLLAMI ÉRTÉKEK ÁTADÁSA ÉS AZ ELŐÍTÉLETEK CSÖKKENTÉSE A JOGÁSZOK ÉS RENDŐRTISZTEK KÉPZÉSÉBEN

2 480 Ft
Részletek a boltban
irány a bolt »
ronniszakkonyv.hu
Termékleírás
Címkék Jog

Hibát talált a leírásban vagy az adatlapon? Jelezze nekünk!

Szerzők: Fleck Zoltán, Krémer Ferenc, Navratil Szonja, Uszkiewicz Erik L’Harmattan Kiadó, 2012

A címben jelzett dilemma a jogászképzés tartalmára vonatkozik. Történeti, szociológiai és jogelméleti szempontokat alkalmazva a jogszociológus kutató csapat meggyőződéssel állítja, hogy a jogászképzés akkor képes a jogállam hasznára lenni, ha annak értékeit következetesen és megfelelő módszerrel átadja a szakmát gyakorlóknak. A hallgatók körében végzett empirikus vizsgálat eredményei szerint jelentős és halaszthatatlan lépéseket kell tenni a modern jogállami jogászképzés megerősítése és ezzel a jogállam építése érdekében. Csak a demokrácia, az alkotmányosság, az emberi jogok és a humanizmus iránt elkötelezett szakmák teremthetik meg a jogrendszer működéséhez szükséges társadalmi bizalmat. A kötet adatai:
Megjelenés éve: 2012
Terjedelem: 196 oldal

A tartalomból:

Előszó
Előítélet-elméletek és társadalmi változás
Szempontok az előítélet és az előítélet-elméletek értelmezéséhez
Előítélet és társadalomtörténet
Lehet-e a magismerés és /vagy az evolúció az előítéletek forrása?
Vissza a 19. századba?

A kutatás előzményei

Az előítélet és a diszkrimináció kulturális mintái a joghallgatók és leendő rendőrtisztek gondolkodásában
A kutatás koncepciója
A jog feladata, a hivatal és az ügyletek hierarchiája, azaz a hivatali hatalom jellege
A közjavak és hozzáférési jogok elosztása, vagyis a többségi hatalom
Összefogja vagy szétválasztja a társadalmat a szolidaritás?
A magánszféra, mint a személyes társadalmi teret védő erőd
A diszkrimináció támogatásának és elutasításának kulturális mintái a joghallgatók között. A dimenziók együttes hatása

Jogállami kultúra és oktatás
A jog ideológiai természete
A felsőoktatás szerepe
Jogtudat, joghoz való viszony – az aktív állampolgár jelentősége
Állampolgári (demokráciára) nevelés
A demokrácia tanulása

Új megközelítésben a jogászképzésről
A kutatás jogi oktatásra vonatkozó eredményei
A jogászképzésre vonatkozó javaslataink

Tanuljunk toleranciát! (Az antidiszkriminációs oktatás szerepe és jelentőssége a magyarországi jogi felsőoktatásban)
A téma helye a jogászképzésben
Jogklinika-programok
Az ügyfél szolgálata: az érzelmek kezelése, konfliktusfeloldás és alternatív vitarendezés
Az oktató szerepre való felkészítés, posztgraduális képzések és érzékenyítő tréningek

Függelék
Bibliográfia
Tárgymutató
Vélemények
Kérdezz felelek

Oldalainkon a partnereink által szolgáltatott információk és árak tájékoztató jellegűek, melyek esetlegesen tartalmazhatnak téves információkat. A képek csak tájékoztató jellegűek és tartalmazhatnak tartozékokat, amelyek nem szerepelnek az alapcsomagban. A termékinformációk (kép, leírás vagy ár) előzetes értesítés nélkül megváltozhatnak. Az esetleges hibákért, elírásokért az Árukereső nem felel.