Gyenge Zsolt: Kép, mozgókép, megértés - Egy fenomenológiai filmelemzés elmélete (2017)

Gyenge Zsolt: Kép, mozgókép, megértés - Egy fenomenológiai filmelemzés elmélete (2017)

1 917 Ft-tól 4 ajánlat
Megközelítés:
Javasolt útvonal:  
 

Gyenge Zsolt: Kép, mozgókép, megértés - Egy fenomenológiai filmelemzés elmélete

2 117 Ft
Részletek a boltban
irány a bolt »
jokonyvek.hu
 

Gyenge Zsolt - Kép, mozgókép, megértés - Egy fenomenológiai filmelemzés elmélete

1 917 Ft
Részletek a boltban
irány a bolt »
olcsokonyvek.hu
 

Gyenge Zsolt - Kép, mozgókép, megértés - Egy fenomenológiai filmelemzés elmélete

1 967 Ft
Részletek a boltban
irány a bolt »
konyvakciok.hu

További ajánlataink

 

Gyenge Zsolt - Kép, mozgókép, megértés - Egy fenomenológiai filmelemzés elmélete

2 116 Ft
Részletek a boltban
irány a bolt »
alomgyar.hu
Termékleírás
Író Gyenge Zsolt
Nyelv magyar

Hibát talált a leírásban vagy az adatlapon? Jelezze nekünk!

Kép, mozgókép, megértés – Egy fenomenológiai filmelemzés elmélete

Vissza a filmekhez! – ebben a rövid, jelmondatszerű felszólításban ragadható meg Gyenge Zsolt könyvének fő célkitűzése. Méghozzá vissza a filmek (vizuális) tapasztalatához. „A sok szimbólumot, kódot, narratív struktúrát, ideológiát és műfajt azonosító és tárgyaló elemzés erdejében ugyanis – írja a szerző a Bevezetésben – mintha elfelejtkeztünk volna a vizualitásról. Mindehhez a fenomenológiai filmelemzés elméletén keresztül vezet az út, vagyis egy olyan elmélet útján, amely a dolgok naiv, természetes, reflektálatlan percepciójához igyekszik visszatérni. Márpedig a filmben, a filmnézés során elsődlegesen a világ számunkra való „dolgai, vagyis a mindennapi élettapasztalatok segítségével tájékozódunk. Egy ilyen módszer a reflektív tudományosság ellen érvel – a fenomenológia elmélete azonban nem tartozik az egyszerű olvasmányok közé. Nincs ebben ellentmondás? Nos, ha van, az feltétlenül termékenynek mondható, amelyet e könyv első, elméleti fejezetei bizonyítanak. A látszólagos ellentmondás másik feloldása pedig a további, elemző fejezetekben rejlik, amelyekben a szerző fenomenológiai megközelítését, elemzésmódját konkrét filmekre, életművekre és a film különböző megnyilvánulási formáira alkalmazza, nevezetesen Abbas Kiarostamira, Roy Anderssonra és a videóművészetre. A könyvben kidolgozott fenomenológiai filmelemzés elmélete ezen a módon is eljut a „dolgokhoz – az olvasó pedig egy igen meggyőző elemzői attitűd megismerésétől az elemzett „dolgok jobb megismeréséhez. Azaz: vissza a filmekhez.
Vélemények
Kérdezz felelek

Oldalainkon a partnereink által szolgáltatott információk és árak tájékoztató jellegűek, melyek esetlegesen tartalmazhatnak téves információkat. A képek csak tájékoztató jellegűek és tartalmazhatnak tartozékokat, amelyek nem szerepelnek az alapcsomagban. A termékinformációk (kép, leírás vagy ár) előzetes értesítés nélkül megváltozhatnak. Az esetleges hibákért, elírásokért az Árukereső nem felel.