A HUMÁNERŐFORRÁS-MENEDZSMENT ALAPJAI (2014)

A HUMÁNERŐFORRÁS-MENEDZSMENT ALAPJAI (2014)
Megközelítés:
Javasolt útvonal:  

Ajánlataink a termékre

 

A HUMÁNERŐFORRÁS-MENEDZSMENT ALAPJAI

3 115 Ft
Részletek a boltban
irány a bolt »
ronniszakkonyv.hu
Termékleírás
Címkék Karrier

Hibát talált a leírásban vagy az adatlapon? Jelezze nekünk!

Szerkesztette: Gulyás László JATEPress, 2014

A kötet adatai: Kötés: puhakötés Megjelenés éve: 2014 Terjedelem: 232 oldal Tartalomjegyzék: ÁBRÁK JEGYZÉKE BEVEZETÉS I. A HUMÁNERŐFORRÁS-MENEDZSMENT RÖVID TÖRTÉNETE 1. A humánerőforrás-menedzsment nemzetközi története 1.1. Első szakasz, avagy a társadalmi reformer 1.2. Második szakasz, avagy a jótékonyság gyakorló 1.3. Harmadik szakasz, avagy az emberséges bürokrata 1.4. Negyedik szakasz, avagy a konszenzuskereső tárgyaló 1.5. Ötödik szakasz, avagy a szervezeti ember 1.6. Hatodik szakasz, avagy a munkaerő elemző 1.7. Konklúziók 2. Napjaink HRM-jének jellemzői 3. A humánerőforrás-menedzsment magyarországi története 3.1. A HRM magyarországi történetének periodizációja 3.2. Az 1. szakasz, avagy a nyugati minták másolása (a XIX. század közepétől 1945-ig) 3.3. A 2. szakasz, avagy a szocialista korszak torz fejlődése 3.4. A 3. szakasz, avagy az átmeneti visszaesés (az 1990-es évek eleje) 3.5. A 4. szakasz, avagy a HRM szakma újjászületése II. A HUMÁNERŐFORRÁS-MENEDZSMENT ALAPFOGALMAI 1. Definíciós kísérletek III. HRM-STRATÉGIA KIALAKÍTÁSA 1. A Vállalati stratégia és a HRM tevékenységek viszonya 1.1. A HRM stratégia helye a vállalati stratégián belül 1.2. A vállalati stratégiából a HRM számára adódó követelmények 2. A HRM stratégia kialakításának folyamata 2.1. Első lépés: A célok meghatározása 2.2. Második lépés: Hol vagyunk most? 2.3. Harmadik lépés: Hova kívánunk eljutni? 2.4. Negyedik lépés: Mit kell tenni? 2.5. Ötödik lépés: A megvalósítás IV. A HRM ÉS A SZERVEZETI KULTÚRA 1. A szervezeti kultúra általános jellemzői 1.1. Definíció 1.2. A szervezeti kultúra kialakulásának folyamata 1.3. Kultúra és szervezeti felépítés 2. Vállalati kultúra és a HRM kapcsolatai 2.1. A stratégia, a struktúra és a szervezeti kultúra kapcsolata 2.2. A szervezeti kultúra fontossága HRM szempontból 2.3. A kultúraváltás és HRM kapcsolata V. A MUNKAKÖRELEMZÉS 1. Alapfogalmak 2. A munkakörelemzés módszertana 2.1. Az elemzés résztvevői és folyamata 2.2. Az adatgyűjtés módszerei 2.3. A munkakörelemzéssel kapcsolatos problémák 3. A munkakör-specifikáció (job specitication) 3.1. A munkakör-specifikáció definíciója 4. A munkaköri leírás VI. TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT 1. A teljesítményértékelés alapjai 1.1. A teljesítménymenedzsment definíciója és céljai 1.2. Teljesítményértékelő eljárások tervezése 2. Az értékelés két szemszögből 2.1. A teljesítményértékelő eljárások az értékelt szemszögéből 2.2. A teljesítményértékelő eljárások az értékelő és a vállalat szemszögéből 3. A teljesítményértékelési technikák 3.1. Egyéneket értékelő technikák 3.2. Több személyt egyidejűleg értékelő technikák 3.3. Többfokozatú összehasonlító értékelés VII. MUNKAKÖR-ÉRTÉKELÉS 1. A munkakör-értékelés definíciója 2. A munkakör-értékelés folyamata 2.1. A referencia-munkakörök kiválasztása 2.2. Fizetett tényezők meghatározása 2.3. Az értékelési módszer fejlesztése 3. A munkakör-értékelés módszerei 3.1. A Karoliny-féle felosztás módszerei 3.2. További munkakör-értékelési módszerek VIII. AZ EMBERI ERŐFORRÁSOK TERVEZÉSE 1. Az emberi erőforrás tervezés jellemzői 1.1. Definíció 1.2. Az emberi erőforrás tervezés fázisai 2. A munkaerő-tervezés 2.1. Definíció 2.2. A munkaerő-tervezés fázisai IX. MUNKAERŐ-ELLÁTÁS 1. : TOBORZÁS ÉS KIVÁLASZTÁS 1. A toborzás 1.1. A toborzás általános jellemzői 1.2. A toborzás forrásai 2. A kiválasztás 2.1. A kiválasztási folyamat fázisai 3. Egy új módszer: az Assessment Center 3.1. Története 3.2. Definíciója és menete X. MUNKAERŐ-ELLÁTÁS 2. A MUNKAERŐ-CSÖKKENTÉS 1. A munkaerő-csökkentés elmélete és gyakorlata 1.1. A munkaerő-csökkentés módozatai 2. A létszámleépítés módszertana 2.1. A természetes fogyás 2.2. Aktív eszközök 3. A leépítés egy speciális esete: az outplacement XI. ÖSZTÖNZÉSMENEDZSMENT 1. Az ösztönzésmenedzsment általános jellemzői 1.1. Definíció 1.2. Az ösztönzésmenedzsment általános jellemzői 1.3. A dolgozó és az ösztönzésmenedzsment 2. A gazdasági jellegű kompenzációs tényezők típusai 2.1. Direkt formák 2.2. Indirekt formák XII. A MUNKAKÖRNYEZET KÉRDÉSKÖRE 1. A munkavégzési rendszerek általános jellemzői 1.1. A munkavégzési rendszer definíciója és jellemzői 2. A munkakörtervezés (job design) 2.1. Definíció 2.2. A munkakörtervezés korszakai 2.3. A munkakör-gazdagítás módszertana 2.4. Kritikák a munkakör-gazdagítással szemben 3. Alternatív munkaidő-rendszerek 3.1. Rövidített munkahét 3.2. Rugalmas munkaidő 3.3. Munkakörmegosztás 3.4. A távmunka XIII. EMBERIERŐFORRÁS-FEJLESZTÉS Bevezetés 1. Fogalmak értelmezése 2. A képzések szükségszerűsége 3. A képzések általános céljai 4. A képzési programok folyamata 4.1. A képzési igények felmérése 4.2. A képzések megtervezése 4.3. A képzések lebonyolítása 4.4. Értékelés, utókövetés 5. Képzési módszerek 5.1. „On-the-job (házon belüli) módszerek 5.2. „Off-the-job (házon kívüli) módszerek XIV. E-HRM: HUMÁNERŐFORRÁS-MENEDZSMENT AZ INTERNETEN: A MUNKAERŐPIAC VIRTUALIZÁLÓDÁSA 1. Az információs társadalom: a humánerőforrás-menedzsment új környezete 2. Internetes alkalmazások a munka világában 2.1. Internetes alkalmazás nemzetközi környezetben 2.2. Az online munkaerőpiac szereplői 3. Az online önéletrajz, a virtuális adatbankok 3.1. Az online önéletrajz jellemzői 3.2. Az adatbázis-önéletrajzok jellemzői
Vélemények
Kérdezz felelek

Oldalainkon a partnereink által szolgáltatott információk és árak tájékoztató jellegűek, melyek esetlegesen tartalmazhatnak téves információkat. A képek csak tájékoztató jellegűek és tartalmazhatnak tartozékokat, amelyek nem szerepelnek az alapcsomagban. A termékinformációk (kép, leírás vagy ár) előzetes értesítés nélkül megváltozhatnak. Az esetleges hibákért, elírásokért az Árukereső nem felel.